Zielona kawa jako dobry sposób na skuteczne odchudzanie

Zielona kawa jako dobry sposób na skuteczne odchudzanie
Rate this post

Zielona kawa jako dobry sposób na skuteczne odchudzanieZielona kawa to nic innego jak znane nam ziarna, tyle tylko, że nie poddane procesowi palenia. Stąd też jej zbawienne działanie na nasz organizm oraz bycie sprzymierzeńcem osób, które pragną zgubić nadmiar kilogramów. Zielona kawa może mieć również zbawienny wpływ na pozostałe obszary naszego organizmu, wystarczy ją tylko właściwie przyrządzać i spożywać w odpowiednich, bezpiecznych dla nas ilościach. W końcu nadmiar, również w tym przypadku, może nam bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Jak działa zielona kawa?

Ziarna zielonej kawy, ze względu na swój niski stopień przetworzenia, zawierają kwas chlorogeniczny. W połączeniu z kofeiną, wykazuje on  działanie zmierzające do redukcji wagi osoby spożywającej, przez spowalnianie tempa metabolizmu cukru. Poza tym wspominany wcześniej kwas chlorogenowy należy do polifenoli, czyli coraz popularniejszych w ostatnim czasie przeciwutleniaczy. Można więc wysnuć stwierdzenie, że picie zielonej kawy nieco opóźnia rozwój wszelkich zmian nowotworowych w naszym organizmie oraz chroni nasz organizm przed powstawaniem tego typu zmian. Warto również wspomnieć, że zielona kawa wpływa korzystnie na zwiększenie produkcji przeciwciał, co jest szczególnie ważne w sezonach przeziębień i wzmożonej aktywności wirusów. Pamiętajmy jednak, że zielona kawa ma raczej działanie profilaktyczne i jej picie nie będzie oddziaływało w pożądany sposób na nasz organizm, zanim sami nie rozszerzymy spektrum działań prozdrowotnych.

Czy zielona kawa zawiera kofeinę?

Zawartość zielonej kawy przedstawia się następująco: około 13% jej składu stanowią białka, 15% – tłuszcz. Kolejnymi składnikami są: woda ( około 11%), cukier (około 8%) oraz sole mineralne ( blisko 7%). Zielona kawa zawiera również takie związki jak kwasy organiczne, pektyny, wcześniej wspomniany kwas chlorogeowy oraz witamina PP. Co do kofeiny – jej zawartość jest tutaj dość podobna do tej spotykanej w kawach parzonych i wynosi od około 0,3% do 2,3%.

Kofeina jest substancją, która zaliczana jest do grupy alkaloidów purynowych. Oprócz zielonej i parzonej kawy, występuje ona także w ziarnach kakaowych, a także w herbacie. Kofeina wchłania się w przewodzie pokarmowym. Jej maksymalne stężenie w naszym organizmie możemy zaobserwować około godzinę po spożyciu. Zdrowy, dorosły człowiek może przyjąć dawkę około 400 mg kofeiny dziennie, natomiast kobiety w ciąży i osoby z kłopotami z krążeniem powinny się ograniczyć do około 150 mg. dziennie.

Kofeina ma działanie przyspieszające odchudzanie, dzięki stymulowaniu termogenezy (jest to wytwarzanie ciepła w celu utrzymania odpowiedniej temperatury ciała). Dzięki kofeinie nasze serce przyspiesza, naczynia krwionośne się rozszerzają, a przemiana materii nieco przyspiesza.Czy zielona kawa zawiera kofeinę?

Dobroczynne skutki dla organizmu

Chociaż zielona kawa zawiera kofeinę, to jej spożywanie przez osoby z kłopotami z nadciśnieniem, może finalnie przyczynić się do jego uregulowania. Niektóre źródła podają tu  jako jedną z przyczyn dostosowanie organizmu do warunków, skutkujące tym, że przy oczekiwaniu na chwilowe podwyższenie ciśnienia, sam przestanie przyczyniać się do utrzymania go na wysokim poziomie.

Działanie odchudzające zielonej kawy jest wymieniane jako jedna z jej zalet. Przy regularnym spożyciu, utratę wagi obserwuje się po około 3 miesiącach. Przy zdrowym, aktywnym trybie życia, utrata wagi zapewne może być nieco szybsza i bardziej zauważalna. Warto wspomnieć, że kosmetyki zawierające zieloną kawę, przyczyniają się również do redukcji cellulitu.

Kolejną zaletą spożywania zielonej kawy, jest utrzymanie cholesterolu na odpowiednim poziomie. Jest to szczególnie ważne dla osób, które zauważają u siebie problemy z nadciśnieniem oraz inne kłopoty z krążeniem.

Gdzie kupić dobrą, zieloną kawę?

Preparaty z zawartością zielonej kawy wydają się pojawiać na półkach sklepowych niczym grzyby po deszczu. Niestety, w ten sposób nie trudno o zakup produktu niskiej jakości, który nie do końca będzie spełniał swoje zadanie. Jeśli chodzi o walory smakowe (zielona kawa ma nieco mniej goryczki niż parzona), nie musimy poszukiwać najdroższych produktów, jednak gdy zależy nam na działaniu odchudzającym, lepiej rozejrzeć się za często nieco droższym, ale skuteczniejszym preparatem – mowa tu zarówno o kapsułkach, kawie do picia, czy kremach.

Dla osób odchudzających się, najodpowiedniejsze będą preparaty z wysoką zawartością kwasu chlorogenowego. Można je znaleźć w sklepach internetowych. Poszukujmy tych z gwarancją jakości – jeśli nie zaobserwujesz u siebie określonego działania, producent może zwrócić Ci pieniądze za zakup. Poza tym dobrym miejscem do zakupów są apteki. Tam dostępne są suplementy diety z zawartością zielonej kawy. Ponadto farmaceuta może pomóc Ci w doborze preparatu najbardziej odpowiedniego dla Ciebie, zawierającego składniki wspomagające wchłanianie substancji.

Zielona kawa jest dość kontrowersyjnym środkiem. Pomimo wielu badań na jej temat, wciąż grupa jej przeciwników jest dość duża. Pamiętajmy, że każda substancja przyjmowana w nadmiarze może szkodzić naszemu organizmowi. Jednak pijąc regularnie, około dwie filiżanki zielonej kawy dziennie, nie powinniśmy wyrządzić sobie krzywdy. Pozytywny wpływ na utratę wagi najszybciej zauważą osoby prowadzące aktywny tryb życia, jednak również pozostałe mogą zaobserwować niewielką utratę wagi – zapewne będzie to nieco odwlekało się w czasie, jednak efekt powinien zadowolić najbardziej wymagające osoby.

Poszukujmy dobrej jakości zielonej kawy i nie obawiajmy się zapłacić za nią odrobinę więcej – w końcu tylko dobrej jakości preparaty są skuteczne, a osobom odchudzającym się, właśnie na tej skuteczności zależy najbardziej. Z pewnością zielona kawa spożywana z w dozwolonych ilościach dostarczy nam również walorów smakowych i na stałe zagości w naszym jadłospisie, jako alternatywa dla kawy parzonej.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here