Skuteczne ćwiczenia na uda, które wykonasz w domu

Skuteczne ćwiczenia na uda, które wykonasz w domu
Rate this post

Skuteczne ćwiczenia na uda, które wykonasz w domuKażdy z nas ma partie ciała, które naszym zdaniem mogłyby być nieco szczuplejsze. Próbujemy więc niemal wszystkiego – począwszy od masaży, ćwiczeń, diet, aż do kosztownych zabiegów medycyny estetycznej. Tymczasem często wystarczy nieco wytrwałości i dobór odpowiedniego programu treningowego, aby nieco zmniejszyć nielubiane partie ciała. Jednymi z najczęściej wspominanych części ciała, przy okazji rozmów na temat odchudzania, są uda. Spróbujemy doradzić Ci, co zrobić, aby nieco poprawić ich kształt i nieco je wyszczuplić.

Jak schudnąć z ud?

Niektórzy twierdzą, że aby schudnąć z tak trudnych partii, jakimi są bez wątpienia uda, wystarczą dwa tygodnie. To optymalny czas na wprowadzenie nawyku regularnych ćwiczeń, które nie tylko poprawią wygląd ud, ale również wpłyną pozytywnie na kondycję naszego organizmu. Zdaniem innych, zgrabne nogi to kwestia genów i choćbyśmy ćwiczyli bardzo długo, to i tak trudno będzie nam uzyskać ich wymarzony kształt, który będzie się ładnie prezentował w obcisłych jeansach.

Jogging ma bardzo dobry wpływ na mięsnie naszych nóg. Warto biegać przynajmniej trzy razy w tygodniu. Dobrze, aby były to około 40 – minutowe przebieżki – po takim czasie nasz organizm zaczyna spalać tłuszcz. Jeśli nie czujemy się na siłach, aby od razu rzucić się na tak głęboką wodę, wypróbujmy codziennych spacerów. Postarajmy się również zastępować jazdę windą wchodzeniem po schodach, a jazdę komunikacją miejską próbujmy jak najczęściej zastępować jazdą na rowerze. Korzystnie na nasze nogi wpływa również pływanie.

Dlaczego nie możesz schudnąć z ud?

Wiele osób zadaje sobie to pytanie, wypróbowując kolejny program treningowy, który oprócz zakwasów nie przynosi żadnych efektów. Być może ćwiczenia są przez nas wykonywane niezbyt dokładnie, a może trenujemy zbyt rzadko? Czasem zdarza się, że wyznaczamy sobie nierealistyczny czas uzyskania optymalnej wagi i kształtów poszczególnych części naszego ciała – wcześniej wspomniane geny mogą mieć wpływ na ich kształt, ale to nie znaczy, że nie możemy nic zrobić, aby poprawić jędrność mięśni.

Czasem przyczyna niezadowalających efektów ćwiczeń może tkwić wewnątrz naszego organizmu i być jednym z objawem chorób- cukrzycy, niewłaściwej gospodarce hormonalnej lub kłopotów z układem trawiennym.

Zdrowa dieta to podstawa

Aby skutecznie schudnąć z ud, warto zadbać o dietę wspomagającą spalanie tłuszczu. Produkty przyspieszające metabolizm to nie tylko popularne ostatnio suplementy diety, ale również  spotykane niemal w każdym domu cynamon, czarny pieprz, czy kurkuma. Starajmy się zastąpić niezdrowe przekąski typu popcorn kalafiorem, a zapotrzebowanie na owoce zaspokajajmy tymi, które zawierają jak najmniejszą ilość fruktozy.

Naszym sprzymierzeńcem w uzyskaniu wymarzonej sylwetki jest również kawa – zarówno zielona, jak i czarna. Dobrze jest spożywać ją na około godzinę przed treningiem, aby przyspieszyć spalanie kalorii. Do redukcji cellulitu z kolei przyczyni się picie dużych ilości wody. Starajmy się wypijać około 2 litry dziennie, zwłaszcza jeśli prowadzimy aktywny tryb życia.

Dobrym sposobem na redukcję niechcianej tkanki tłuszczowej z problematycznych partii naszego ciała, jest zbilansowana dieta i jedzenie o w miarę stałych porach. Posiłków powinno być 5 i każdy z nich powinien zaspokajać w jak największym stopniu zapotrzebowanie na składniki odżywcze, zwłaszcza na białko i błonnik.

Przykładowy trening wspomagający

Przykładowy trening wspomagającyChcąc nieco zmniejszyć obwód ud, warto kilka razy w tygodniu wykonać trening interwałowy. Coraz większą popularnością cieszy się również trening zwany tabatą – zakłada on wykonywanie ćwiczeń w dość szybkim tempie. W kilkanaście minut można spalić niemal tyle kalorii, ile podczas godziny ćwiczeń na bieżni. Przed wykonywaniem ćwiczeń o tak dużej intensywności, warto skonsultować się z lekarzem, aby nie uszkodzić stawów oraz ścięgien. Pamiętajmy również o tym, że każdy trening przyniesie znacznie lepsze efekty, kiedy będzie wykonywany pod okiem fachowca, który pomoże nam dostosować intensywność treningu do efektów, jakie chcemy osiągnąć.

Skuteczne ćwiczenia na wyszczuplenie ud

Chcąc wyszczuplić dolne partie naszego ciała, powinniśmy oprócz wcześniej wymienionych ćwiczeń warto zapoznać się z dostępnymi sposobami na wydłużenie i wyszczuplenie mięśni. Dużą skutecznością cieszy się pilates, który nie tylko ładnie wysmukla nogi, ale również korzystnie wpływa na nasz kręgosłup, stawy oraz kształtowanie prawidłowego gorsetu mięśniowego, który ma za zadanie podtrzymywać kręgosłup. Jeśli jesteś zwolennikiem częstych powtórzeń oraz spokojnego tempa ćwiczeń, skorzystaj z programów Callanetics – to ćwiczenia polegające na wykonywaniu dokładnych ruchów w dużych ilościach. Ćwiczenia tego typu mogą dać spektakularne efekty, jednak tutaj szczególne znaczenie ma wytrwałość i cierpliwość osoby ćwiczącej. Oba programy można wykonywać w domu.

Jeśli lubisz tradycyjne ćwiczenia, możesz wykonywać przysiady, wykroki oraz bieganie w miejscu z wysokim unoszeniem nóg. Pamiętaj również o rozciąganiu po każdym treningu, aby zapobiec nadmiernemu rozrostowi mięśni. Rozciąganie może trwać nawet kilkanaście minut, w trakcie których wyciszysz swój organizm oraz pomożesz swoim kościom na prawidłowe umiejscowienie. Wydłużysz również włókna mięśniowe, które znacznie lepiej osłonią kości i stawy.

Każda forma treningu jest dobra, o ile słuchamy własnego organizmu i nie próbujemy od razu wejść na tryb sportowy, chociaż wcześniej większość czasu spędzaliśmy na kanapie lub w siedzącej pracy. Należy dobrze rozplanować treningi, zadbać o właściwe nawodnienie organizmu oraz zbilansowaną dietę. Wówczas nasze uda przez cały rok będą prezentowały się bardzo dobrze. Poza tym zyskamy świetną kondycję i poprawimy nastrój, a to dzięki wydzielanym w trakcie aktywności fizycznej endorfinom.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here