Odchudzaj się zdrowo i bezpiecznie!

Odchudzaj się zdrowo i bezpiecznie!
Rate this post

Kiedy myślimy o odchudzaniu nasze pragnienia oscylują wokół szybkich efektów, które będą wymagały jedynie krótkotrwałego wysiłku. I chociaż wiemy, że takie odchudzanie nie może być ani bezpieczne, ani zdrowe, piękną sylwetkę stawiamy na pierwszym miejscu, ignorując zagrożenia dla naszego organizmu. Musimy jednak pamiętać, że prawdziwe, czyli trwałe i efektowne rezultaty przyniesie jedynie zdrowa i bezpieczna dieta. Dlaczego tak ważne jest, aby skupić się na tych aspektach i jak wprowadzić założenia w czyn?

Zasady zdrowego i bezpiecznego odchudzania

Przede wszystkim zapomnij o wszystkich modnych dietach i hasłach „zrzucić 10 kilogramów w tydzień”. Pozbycie się kilograma tkanki tłuszczowej wymaga spalenia 7 tys. kalorii – w przybliżeniu to 10 godzin biegania. Nawet niebezpiecznie ograniczając ilość kalorii nie jesteśmy w stanie w ciągu tygodnia pozbyć się takiej ilości tłuszczu. W praktyce oznacza to, że nawet jeśli waga rzeczywiście pokazałaby nam 10 kg mniej pozbylibyśmy się wody i doprowadzilibyśmy do utraty masy mięśniowej.

Po powrocie do normalnego odżywiania narazilibyśmy się na niestrawność i szybki powrót do wyjściowej masy, jeśli nie do jej zwiększenia. Ponadto taka dieta może doprowadzić do poważnego uszczerbku na zdrowiu i spowolnienia organizmu. Rozległe szkody nie tylko wymagałyby dłużej pracy i wysiłku w celu ich złagodzenia, ale także  finalnie narazilibyśmy się na oddalenie od upragnionego celu – idealnej sylwetki. Jak zatem się odchudzać?Zasady zdrowego i bezpiecznego odchudzania

Koniec nudy! Zadbaj o urozmaicone menu

Przede wszystkim nie rezygnuj z żadnej z grupy produktowej. Monotonia w diecie będzie sprzyjała odstępstwom od założeń poczynionych na początku drogi do zrzucenia zbędnych kilogramów. Zapewnij organizmowi odpowiednią ilość białka, tłuszczu i węglowodanów. Wszystkie te elementy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wybieraj produkty bogate w składniki odżywcze, ale nie pozwól na nudę – w tabelach żywieniowych wyszukaj swoje ulubione produkty oraz te, których jedzenie nie wzbudza w Tobie niechęci. Kieruj się nie tylko walorami zdrowotnymi, ale i smakiem – tak skomponowana dieta będzie łatwa do utrzymania. Jeżeli brakuje Ci pomysłów na to, jak ułożyć jadłospis odwiedź dietetyka lub skorzystaj z popularnych, łatwo dostępnych i atrakcyjnych cenowo diet zamawianych przez internet. Obszerna ankieta wypełniona przed wysłaniem umożliwi dietetykom zdalne dopasowanie menu do Twoich potrzeb i upodobań.

Regularne posiłki przybliżą Cię do wyznaczonego celu

Regularne posiłki zapobiegają skokom glukozy w organizmie. Jedzenie mniejszych porcji co 2-3 godziny daje organizmowi szansę na przetrawienie pokarmu i szybsze spalenie tego, co dostarczyliśmy organizmowi. Dzięki stałym godzinom posiłków unikamy niekontrolowanego podjadania, a co za tym idzie zmniejsza się ryzyko sięgnięcia po niezdrową przekąskę. Jedząc jeden posiłek rano, a drugi wieczorem, czy późnym popołudniem automatycznie zwiększamy objętość tego drugiego. Ponadto nasza przemiana materii spada, zaczynamy gromadzić zapasy na następny okres „głodu”. Poza regularnością pamiętajmy także o sposobie, w jaki powinniśmy spożywać posiłek – warto się nim delektować, jeść małymi kęsami, długo przeżuwać pokarm. Wolne jedzenie daje czas na dotarcie do mózgu informacji, że jesteśmy już najedzeni – unikamy zatem spożycia zbyt dużej ilości pokarmów.

Błonnik – czyli składnik, którego nie może zabraknąć w zdrowej diecie

Błonnik pochłania wodę i pęcznieje w brzuchu, dzięki czemu zapewnia nam szybciej poczucie sytości, pomaga oczyścić organizm, usprawniając jednocześnie pracę jelit. Spożywając odpowiednie ilości błonnika pomagamy regulować prace układu pokarmowego.

Zrezygnuj z alkoholu! Pij więcej wody

Po pierwsze: alkohol jest kaloryczny. Wypicie procentowego  trunku stanowi zatem samo w sobie odstępstwo od diety. Dodatkowo alkohol wzmaga apetyt – za jego sprawą automatycznie sięgamy po przekąski, czy jemy bardziej obfity posiłek. Natomiast woda, życiodajny płyn pomaga nam głód ograniczyć, wypełnia żołądek, pozwala oczyścić się organizmowi wypłukując go z toksyn. Odpowiednia ilość spożywanej wody jest także istotna chociażby dla pracy nerek, czy układu krążenia. Szczególnie w okresie wzmożonej aktywności fizycznej warto ograniczyć spożycie alkoholu i zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu.

Naturalne spalacze tłuszczu – a co to takiego?

Naturalne spalacze tłuszczu przyspieszają przemianę materii i stymulują termogenezę – dwa istotne elementy w walce z nadprogramowymi kilogramami. Wśród naturalnych spalaczy znajdziemy m.in. papryczkę chilli, pieprz, chrzan, czy imbir. Warto włączyć je do diety.

Aktywność fizyczna – wybierz swoją ulubioną

Nie zmuszaj się do ćwiczeń, których nie lubisz! Średniointensywny trening trwający ponad pół godziny umożliwia spalanie tkanki tłuszczowej. Na początku warto trenować cardio, z takich ćwiczeń możesz wybrać rower, bieganie, fitness, taniec, czy odpowiednio skomponowane treningi bokserskie. Wybierz aktywność fizyczną, którą możesz polubić – z czasem ćwiczenia staną się nie obowiązkiem, a przyjemnością.Aktywność fizyczna - wybierz swoją ulubioną

Sen to ważny czynnik zdrowego trybu życia

Zadbaj o sen! Niedobór snu zaburza gospodarkę hormonalną – zwiększa ilość hormonu odpowiadającego za głód, a zmniejsza poziom hormonu, który informuje nas o uczuciu sytości. Optymalna ilość snu to 8 godzin na dobę, staraj się przestrzegać tej zasady.

Stres – największy wróg diety

Zwiększenie poziomu kortyzolu, obniżenie poziomu hormonów właściwych dla danej płci, osłabienie wrażliwości tkanek na insulinę oraz zwykłe podjadanie na tle nerwowym – wszystko to sprzyja tyciu. Staraj się znaleźć własną metodę na redukcję stresu, relaks , a jeśli stres jest przewlekły, a jego źródło trudne do wyeliminowania nie obawiaj się skorzystania z pomocy psychologa.

Cheat day , czyli każdy ma czasem ochotę zaszaleć

Nie daj się zwariować! Dla lepszego samopoczucia nie odbieraj sobie na długi czas możliwości zjedzenia ulubionej potrawy, czy wypicia słodkiego soku –  nie pozwól by takie odstępstwa stały się regułą dnia codziennego, ale raz w tygodniu pozwól sobie na odrobinę szaleństwa. Wyznacz dzień, w którym wolno Ci dietetycznie zgrzeszyć i myśl o nim w godzinach słabości – łatwiej odmówić sobie czegoś, gdy wiemy, że wkrótce będziemy sobie mogli na to pozwolić bez wyrzutów sumienia.

Wdrażaj powoli zasady zdrowego odżywiania

Nie od razu Rzym zbudowano! Ciężko z dnia na dzień porzucić wszystkie swoje przyzwyczajenia, ciężko też odzwyczaić organizm od tego, co do tej pory dostawał – gwałtowna zmiana, dokonana z dnia na dzień może się okazać dla nas zbyt dużym stresem i wyzwaniem, któremu nie będziemy w stanie podołać. Dlatego starajmy się do diety przygotować – stopniowo wprowadzajmy nowe nawyki tak, aby łagodnie przejść do zdrowej diety i aktywnego trybu życia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here