Jedząc zdrowo w szkole – 19 rzeczy, które powinieneś wiedzieć

Jedząc zdrowo w szkole – 19 rzeczy, które powinieneś wiedzieć
Rate this post

Zdrowe odżywianie w szkole stało się trudniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ coraz więcej z dostępnych opcji, to te o wysokiej zawartości cukru. Ale przy odrobinie planowania, możesz upewnić się, że twoje dzieci zdrowo się odżywiają również w szkole. Obiady szkolne od dawna słyną z bycia nijakimi, w najgorszym przypadku – są obiektem żartów. Niedawna debata na temat braku odpowiedniego żywienia, jakiego nie są w stanie zapewnić obiady szkolne, zachęciła wielu rodziców do wysyłania swoich dzieci do szkoły już ze spakowanymi domowymi obiadami. Ale w tym tkwi kolejne wyzwanie: jak przyrządzić w formie pakowanej zdrowy, smaczny, sycący lunch, który dzieci będą naprawdę lubić?

Jedząc zdrowo w szkole – 19 rzeczy, które powinieneś wiedziećObiady szkolne nie zawsze były dostępne na wyciągnięcie ręki. W początkach edukacji publicznej często dzieci były wysyłane do domu na lunch, gdzie ich mamy w domu przygotowywały pyszną, dobrze zbilansowaną ucztę (no dobra, może przesadzam). Ale w pewnym momencie, wraz ze wzrostem ogólnej populacji i wydłużeniem odległości między domami i szkołami, codzienne wysyłanie dzieci do domu na godzinę stało się niepraktyczne. Stąd –  szkolny obiad. Mimo to, wciąż możesz upewnić się, że Twoje dziecko dostaje pożywny i zbilansowany posiłek w porze obiadowej. Oto kilka sposobów, aby jak najlepiej preparować ten posiłek, bez względu na to, czy jest on wygodnie zapakowany w domu, czy zamówiony gotowy z firmy cateringowej:

Korzyści płynące ze zdrowego żywienia

Zdrowa dieta, bogata w owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i niskotłuszczowe produkty mleczne, może pomóc zmniejszyć ryzyko chorób serca poprzez utrzymywanie równowagi ciśnienia krwi i poziomu cholesterolu.

Pomaga również w rozwoju i wzmacnianiu kości i zębów. Sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała oraz w utrzymaniu aktywności i koncentracji w szkole, poprawiając nastrój i ogólny stan zdrowia psychicznego. Wiele korzyści płynących ze zdrowego odżywiania jest odroczone w czasie, dlatego tak trudno jest nam trzymać się naszych zdrowych nawyków żywieniowych. Ale są pewne skutki, które zobaczysz dość szybko.

Zapobieganie chorobom

Trzymanie się zdrowej diety zmniejszy ryzyko wielu przewlekłych i śmiertelnych chorób, takich jak cukrzyca, choroby serca, osteoporoza i otyłość. Zdrowe odżywianie w szkole, gdy rodzice nie są w stanie egzekwować mądrych wyborów żywieniowych potomka, jest kluczową częścią ogólnego planu żywieniowego dziecka.

Ulepszenie funkcji mózgu

Co jest ważniejsze dla dzieci niż zdrowie ich mózgów? Mózg dziecka ciągle się rozwija i przyjmuje nowe informacje. Głodny mózg nie działa optymalnie. Aby uzyskać dobre oceny i dobre wyniki w testach szkolnych, ich mózgi potrzebują odpowiedniego paliwa. Zbilansowane posiłki, które nie powodują dużych skoków i spadków poziomu cukru we krwi, mają kluczowe znaczenie dla koncentracji i funkcji poznawczych.

W tym artykule (opublikowany w języku angielskim) można przeczytać o szkodliwym wpływie nadmiernego spożycia cukru. Aby dzieci mogły jak najlepiej radzić sobie w nauce, ważne jest, aby jadły w sposób pożywny, który sprzyja dobremu ogólnemu zdrowiu. Zdrowe jedzenie w szkole to istotny element tej układanki.

Ulepszenie funkcji mózgu

Większa pewność siebie

Zdrowe odżywianie automatycznie sprawi, że poczujesz się lepiej i pewniej. Będziesz mniej przybierać na wadze i możesz schudnąć. Wzmocnienie dobrych nawyków żywieniowych w latach kształtowania się charakteru, przyniesie profity w przyszłości. Dzieci będą się rozwijać z większą radością i w lepszym mniemaniu na temat własnego ciała, jeśli pozostaną zdrowe i wdrożą zdrowe odżywianie od najmłodszych lat, Twoje ciało będzie wyglądać zdrowiej i wzrośnie ci poczucie własnej wartości i samoocena; co jest kluczowe w życiu dzieci i młodzieży.

Więcej energii

Twój obraz siebie będzie jeszcze bardziej wzmacniany przez to, jak dobrze się czujesz. Będziesz w stanie prowadzić bardziej aktywny, energiczny styl życia, ponieważ po prostu będziesz miał na to siłę. Mimo że wiele dzieci nie potrzebuje dodatkowej energii podczas zajęć w szkole, zdrowe odżywianie się doda im energii na całe popołudnie i pozwoli im skupić się po lunchu.

Ukryte korzyści

Niektóre korzyści płynące ze zdrowego odżywiania się, mogą Cię zaskoczyć. Zaobserwujesz u siebie zdrowsze zęby, mniej zmarszczek, mniej stresu, lepszy nastrój, mniej zachcianek jedzeniowych i mniejszą wybredność w przypadku dań. Poniżej znajduje się kilka artykułów w języków angielskim poruszających ten temat:

Podczas gdy dorośli lepiej rozumieją korzyści płynące z jedzenia zdrowej żywnośc, młodsze dzieci często nie wiedzą nic o zdrowym odżywianiu. Z pewnością można potraktować jako wyzwanie przekonanie ośmiolatka, aby wybrał warzywa zamiast cukru czy przetworzonych przekąsek, kusząc go mniejszą ilością zmarszczek lub zdrowszymi zębami. Ale dorośli mogą stać się dla swoich dzieci przykładami zdrowego odżywiania się, poprzez ustalanie w domu zdrowych nawyków żywieniowych, które mogą być podtrzymywane u dzieci w szkole.

Ukryte korzyści Zdrowe żywienie dzieci

Jedna z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić dla przyszłości swoich dzieci, jest pomóc im w budowaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Ale łatwiej to powiedzieć niż zrobić.

"Wszyscy rodzice chcą, aby ich dzieci zdrowo się odżywiały, ale niestety niektórzy z nich, próbując wdrożyć zdrową dietę, sprawiają, że dzieci się zniechęcają. Gdy powiesz dziecku, że jedynym sposobem na zjedzenie deseru, jest zjedzenie najpierw zielonej fasolki, przekazujesz mu, że zielona fasola wymaga jakiegoś nieprzyjemnego poświęcenia, które trzeba ponieść, by dostać coś pysznego. Z drugiej strony, kiedy mówisz dziecku o korzyściach płynących z jedzenia, o tym, jak mleko może sprawić, że jego kości są mocne, czy że marchewki pomagają mu widzieć w ciemności, jest większe prawdopodobieństwo, że wychować świadomego konsumenta, który podejmuje zdrowe decyzje w temacie jedzenia. Zwróć uwagę na próby zdrowego odżywiania Twojego dziecka, a nie na jego ewentualną niechęć. Nawet jeśli po prostu skubie łodygę kawałka brokułu, doceń to. Pokaż mu, jak bardzo jesteś pod wrażeniem, że tak dobrze troszczy się o swój organizm, i najwyraźniej dba o  wzmocnienie swojego mózgu i mięśni. Czyniąc to, zwiększysz szanse, że wkrótce na własną rękę, zje coś więcej niż tylko przekąskę!" - stwierdza współzałożyciel SeedlingsGroup Bronwyn, Becker Charlton, Ph.D.

Wyzwania w zdrowym odżywaniu dzieci

Jedna rzecz to dyscyplinowanie własnych nawyków żywieniowych – ale co z dziećmi? Rodzicielstwo samo w sobie jest wyzwaniem, a sprawienie, by dzieci były zdrowe, nie jest łatwe. To tylko niektóre z wyzwań związanych ze zdrowym żywieniem dzieci, na które możesz się natknąć:

  • dzieci są wybredne i często grymaszą;
  • możesz kontrolować to, co dzieci jedzą w domu, ale nie wiesz, co jedzą w domach przyjaciół, na przyjęciach, obozach i zajęciach pozaszkolnych;
  • większość dzieci jest pod silnym wpływem swoich rówieśników, kładąc większy nacisk na to, co jest fajniejsze niż to, co jest zdrowe;
  • dzieci, szczególnie nastolatki, chcą tego, czego nie wolno im mieć;

Nie możesz kontrolować wszystkiego, co robią twoje dzieci, ale istnieją sposoby, aby przeciwdziałać czynnikom, które czasami mogą sprowadzić je na manowce.

Traktuj dzieci jak małych dorosłych

Budując fundament zdrowego życia, unikaj tworzenia sztywnych, nieelastycznych reguł. Będzie to tylko frustrujące dla twoich dzieci i znajdą one sposób, aby zjeść to, co chcą; po prostu zrobią to za twoimi plecami. Kiedy wiesz, że twoje dzieci będą jadły posiłek lub przekąskę poza domem, nie zabraniaj im spożywania określonych pokarmów. Zamiast tego zachęć ich, by postarali się wybrać jedzenie jak najbardziej rozsądnie. To sprawi, że poczują się dorosłe i poczują się odpowiedzialne za dokonanie właściwego wyboru. Oczywiście, czasami ulegną pokusie, ale to przecież także dotyczy dorosłych.

Pozwól zaangażować im się w proces żywienia

Dzieci czują się docenione i ważne, kiedy mogą wnieść w coś swój wkład. Poproś je, by gotowały z tobą zdrowe posiłki, przygotowały lunch i wybrały zdrowe przekąski w sklepie spożywczym. Jeśli są częścią procesu wdrażania zdrowej diety w domu, będą też bardziej zadowolone z jedzenia. Jednym z fajnych sposobów na zaangażowanie dzieci w kuchni, jest robienie pysznych smakołyków:  tutaj jest pomysł na pyszne i zdrowe śniadanie – ciasto z marchwi (Quick Bread, strona w języku angielskim), proponowany przez przez Amy’s Healthy Baking.

Pozwól zaangażować im się w proces żywienia Bądź wzorem do naśladowania

Aby uzyskać poparcie swoich dzieci, musisz udowodnić swoje własne zaangażowanie w zdrowe odżywianie. Jeśli powiesz im, że nie mogą pić napoju gazowanego, ponieważ jest to szkodliwe dla zdrowia, a potem widzą, że następnego dnia wypijasz coca-colę, będą urażone i prawdopodobnie będą cię błagać o pozwolenie na łyk napoju. Jeśli będziesz przejawiać dobre nawyki żywieniowe, Twoje dzieci będą naśladować cię z entuzjazmem. Oto kilka artykułów na ten temat (źródła w języku angielskim):

Zdrowe lunche szkolne dla dzieci

Jeśli planujesz wysłać dziecko do szkoły ze zdrowym, zapakowanym obiadem w tornistrze, zmieniaj dania często, by były świeże i ekscytujące, aby dziecko się nie znudziło ich smakiem. Jeśli jesteś zajętym rodzicem, maksymalizuj swój czas, gotując kilka rzeczy razem i podziel je na jednokomorowe pojemniki Tupperware. Rankiem, wszystko, co Ty (lub Twoje dziecko) musisz zrobić, to wziąć jeden ze sobą. Zapoznaj się z tymi źródłami, aby poznać zdrowe pomysły nas szkolny lunch dla dzieci (strony w języku angielskim):

Zdrowe jedzenie do szkoły

Jeśli czujesz się zainspirowany i chcesz wysłać swoje dziecko do szkoły ze składnikami do własnego przygotowania zdrowego lunchu, zacznij od podstawowego jedzenia jako bazy; to coś, co możesz umieścić luzem, który to składnik będzie przechowywany przez kilka godzin w pudełku śniadaniowym twojego dziecka. Może to być wszystko, od makaronu do komosy ryżowej, po wysokiej jakości wędliny, z których wszystkie można zjeść na zimno lub w temperaturze pokojowej.

Dodaj przyprawy, suszone owoce lub sos sałatkowy, aby nadać potrawie smak. Jeśli nie chcesz ograniczać się do jedzenia na zimno, kup dziecku mały termos. Termos może utrzymywać jedzenie ciepłym przez wiele godzin. Korzystanie z termosu otwiera więcej możliwości – brązowy ryż, fasola, a nawet zupa, pozostaną ciepłe. Po prostu rano włóż miskę z daniem do kuchenki mikrofalowej, zostawiając ją trochę dłużej, niż gdybyś miała zjeść ją natychmiast. Następnie zgarnij jedzenie do termosu i upewnij się, że szczelnie zamknąłeś ten pojemnik. Jedną z moich ulubionych potraw, jest zupa z soczewicy, która zawiera odpowiednie ilości odżywczych białek i warzyw; pobudzą one Twoje dziecko i rozgrzeją je podczas chłodniejszych miesięcy. Oto kilka dodatkowych informacji na temat pomysłów na zdrowe jedzenie do szkoły (strony w języku angielskim):

Zdrowe jedzenie do szkołyZdrowe szkolne lunche dla dzieci

Zdrowe obiady szkolne dla dzieci są niezwykle ważne dla ich dobrego samopoczucia i sukcesu. Kiedy rezygnujesz z obiadu lub jesz tłusty lub słodki lunch, nie czujesz się dobrze. Prawdopodobnie odnosisz wrażenie, że o drugiej po południu masz ochotę położyć głowę na biurku i drzemać do końca dnia. To samo dotyczy dzieci, które nie jedzą zdrowo. Pora obiadowa wyznacza połowę dnia, a one muszą być czujne i energiczne na popołudniowych zajęciach. Upewnienie się, że mają odpowiednio dobrany obiad, jest tutaj kluczowe. Oto kilka kolejnych artykułów na temat istoty zdrowego lunchu dla dzieci (materiały w języku angielskim):

Zdrowe przekąski do szkoły

Przekąski są znacznie łatwiejsze do skomponowania niż pełne posiłki, zwłaszcza w dzisiejszych czasach. Twój lokalny sklep spożywczy prawdopodobnie ma miejsce z działem wstępnie posiekanych owoców i warzyw, które są do tego idealne. Winogrona, marchewki, pokrojone w plasterki ogórki, posiekany arbuz i posiekany ananas to dobre przykłady zdrowych przekąsek do szkoły. Aby uzyskać nieco więcej nasycenia smakiem, zapakuj też pojedynczą porcję masła orzechowego z pokrojonym jabłkiem.

Chociaż może to się wydawać się sprzeczne z intuicją, staraj się trzymać z daleka od działu z… przekąskami. Chipsy, precle i ciasteczka nie przyniosą pożytku waszym dzieciom. Większość tych produktów jest pełna cukru, kukurydzy i rafinowanych mąk i olejów. Jeśli naprawdę musisz kupować pakowane przekąski, wybierz te, które mają mniej cukru, tłuszczu i innych wyrafinowanych składników. Jeśli uda ci się odzwyczaić dzieci od przetworzonej żywności, kiedy są w młodszym wieku, będą one w naturalny sposób poznawać i doceniać smak świeżych, niskosłodzonych, nieprzetworzonych produktów spożywczych, takich jak owoce i warzywa. Kluczem jest stworzenie dzieciom na wczesnym etapie życia możliwości poznania ich poprzez dokonywanie inteligentnych wyborów żywieniowych w kwestii ich żywienia, zanim będą one w stanie wybrać same. Ważne jest również, aby wiedzieć, jakie rodzaje przekąsek są dostępne dla dziecka w szkole w automatach i sklepach szkolnych. A oto zdrowe przekąski szkolne(artykuły są w języku angielskim):

Pomysły na zdrowy szkolny lunch

To nie jest proste. Jako rodzic, masz kontrolę nad tym, co wkładasz do pudełka z lunchem ale możesz nie mieć czasu na spakowanie lunchu każdego ranka. Bądźmy szczerzy, o wiele łatwiej jest dać dziecku kilka złotych, żeby samo kupiło sobie jedzenie. To może być kuszące. Choć jako osoba prywatna możesz nie mieć nic do powiedzenia na temat tego, jak wyglądają szkolne obiady, możesz jednak zaangażować się w zachęcenie szkoły do wdrożenia programu zdrowych obiadów szkolnych dla dzieci. Oto kilka innych sposobów, w jakie rodzice mogą zdobywać wiedzę na ten temat i angażować się w zdrowe żywienie dziecka:

  • dowiedz się, jakie produkty spożywcze są dostępne w szkole Twojego dziecka
  • zjedz obiad w szkole z dzieckiem
  • dołącz do komitetu, który podejmuje decyzje dotyczące zdrowia i dobrego samopoczucia dzieci w twojej szkole
  • zapytaj szkołę o zmiany w szkolnych lunchach
  • zaproponuj pomoc w zorganizowaniu testów smaku

Jedną z organizacji, która stara się wprowadzić pewne zmiany, jest Food Corps, narodowa amerykańska inicjatywa, która pomaga dostarczać zdrową żywność dzieciom i szkołom. Podróżują do szkół, ucząc dzieci odżywiania i sadzenia szkolnych ogrodów. Uczniowie, z którymi pracowali, jedzą więcej owoców i warzyw i mają mniejszą szansę na nadwagę niż inne dzieci. Poniżej znajdziesz również kilka dodatkowych informacji na temat zdrowej żywności w szkole (artykuły są w języku angielskim):

Czy lunche ze szkolnej stołówki są zdrowe?

Obiady szkolne przeszły długą drogę zmian. Dziś stołówki szkolne oferują szerszą gamę opcji niż w ostatnich dziesięcioleciach. Oto niektóre z ostatnich wymogów federalnych w Stanach Zjednoczonych dotyczących obiadów szkolnych:

  • muszą zapewniać co najmniej jedną trzecią dziennego zapotrzebowania na białko i witaminy;
  • zawartość tłuszczu nie może przekraczać 30% dziennego zapotrzebowania na tłuszcz dziecka;
  • rozmiary porcji muszą być dostosowane do grupy wiekowej, aby dzieci wiedziały, ile powinny jeść podczas posiłku;
  • muszą mieć niską zawartość sodu i rafinowanych węglowodanów;
  • muszą zawierać niskotłuszczowe produkty mleczne.

Z drugiej strony, niektóre szkoły odkrywają, że te zdrowsze pokarmy nie są zjadane, ponieważ dzieci nie uważają ich za smaczne. Czy lunch ze szkolnej stołówki jest zdrowy? Zależy jak na to spojrzeć. Podczas gdy obiady w szkole są coraz rzeczywiście zdrowsze, niekoniecznie… zostają zjedzone. Następnym krokiem, jaki musi wykonać szkolna gastronomia, jest sprawienie, by zdrowy obiad w szkole smakował dobrze. Oto kilka artykułów na ten temat (materiały w języku angielskim):

Czy lunche ze szkolnej stołówki są zdrowe?Działając lokalnie, możesz komunikować się z radą szkolną i wyrażać swoje obawy dotyczące odżywiania uczniów. Mimo że większość szkół jest zmuszona dostosować się do standardów państwowych lub krajowych, wiele szkół decyduje się na tańsze, ale mniej pożywne wybory żywieniowe. Niezależnie od tego, czy twoje dzieci uczęszczają do szkoły prywatnej czy publicznej, twoje pieniądze pomagają w finansowaniu działania szkoły, a Ty masz prawo wyrażać obawy dotyczące jakości żywności i dostępności zdrowych opcji żywienia dla twojego dziecka.

 Zdrowe odżywianie się w szkołach

W Stanach Zjednoczonych podjęto już wiele kroków w celu promowania zdrowego odżywiania w szkołach. Inicjatywa Let’s Move, powstała za kadencji Obamy, podniosła standardy federalne dotyczące odżywiania w szkolnych stołówkach. Ale wciąż pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Dzieci powinny zdobywać wykształcenie w zakresie odżywiania i zdrowego odżywiania, a jedzenie, które im się podaje, powinno pasować do tego, czego się uczą. Inne strategie wdrażania skutecznych nawyków zdrowego żywienia się w szkołach obejmują:

  • ogrody szkolne;
  • zaangażowanie rodziców;
  • przepisy do gotowania w domu;
  • zaangażowanie personelu;
  • zaangażowanie uczniów;

Przerwa obiadowa nie musi być zmorą dla dzieci, a szkolny lunch nie musi być nieapetyczny. W epoce postępu wszyscy powinniśmy być trochę bardziej świadomi tego, co dzieci w naszym społeczeństwie jedzą w szkole. Oto kilka dodatkowych informacji na ten temat (artykuły są w języku angielskim):

 Dodatkowe źródła informacji

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here