Jak efektywnie schudnąć? Twoja droga do pięknej sylwetki

Jak efektywnie schudnąć? Twoja droga do pięknej sylwetki
Rate this post

Jak efektywnie schudnąć? Twoja droga do pięknej sylwetkiDroga do wypracowania pięknej sylwetki nie jest prosta – na trasie czyha na nas wiele pokus, tryb życia nie sprzyja zmianom wymagającym zaangażowania i wysiłku, a stare przyzwyczajenia ciężko zmieniać. Dochodzą do tego zwykle poprzednie doświadczenia, wspomnienia związane z rygorem, męczeniem się na siłowni i rezygnacja, wynikająca z wcześniejszych niepowodzeń. Ile pesymistycznych informacji! Czy da się zatem efektywnie schudnąć? Mamy dobre wieści: tak i w dodatku nie trzeba posiadać supermocy, żeby podołać temu zadaniu! Nie ma w tym żadnej magii – tym razem zrób to inaczej, czyli… lepiej.

Co robić żeby schudnąć?

Żeby schudnąć przede wszystkim należy zmienić podejście do tego, czym jest dieta. Słowo, które kojarzy nam się z odchudzaniem tak naprawdę ma znacznie szersze znaczenie – dieta to sposób odżywania. Każdy, nawet najbardziej niezdrowo odżywiający się człowiek, jest na specyficznego rodzaju diecie. Chudnięcie nie wymaga zatem przejścia na dietę, a wyłącznie jej modyfikacji. Zmiana dotyczy wyeliminowania lub ograniczenia niezdrowej żywności, która nie tylko tuczy, ale i szkodzi zdrowiu. Ograniczenia ilości spożywanych węglowodanów i niezdrowych tłuszczy, które przyczyniają się zarówno do przyrostu wagi, jak i wielu chorób w tym cukrzycy i chorób układu krążenia.  

Zrezygnowania z przetworzonych produktów, ogołoconych z wartości odżywczych, na rzecz warzyw, które mają mnóstwo witamin i minerałów. Zauważ, że każdy produkt, który należy wyeliminować w oczywisty sposób Ci szkodzi – wprowadzenie do diety zdrowych „substytutów” dotychczas spożywanych pokarmów przyniesie wymierne korzyści zdrowotne. Podejdź do zmiany diety, jako do lekarstwa na wiele problemów i sposobu na zadbanie o siebie – każdego dnia osiągać będziesz sukces na tym polu, a to zmotywuje Cię do utrzymania nowych nawyków żywieniowych. Nawet się nie obejrzysz, jak kilogramy zaczną „same” spadać!

Zaplanuj z wyprzedzeniem cały proces

Nie idź na żywioł! Spontaniczność jest cudowną cechą, nie ma jednak zupełnie zastosowania w przypadku poważnego podejścia do zmiany nawyków żywieniowych i walki o piękną sylwetkę. Nawet jeśli zupełnie niespodziewanie wyrwaliśmy się z dietetycznego marazmu i w przypływie emocji postanowiliśmy zafundować sobie metamorfozę – pracę nad ciałem powinniśmy metodycznie zaplanować. Począwszy od ustalenia motywacji, która faktycznie daje nam siłę do działań, przez jadłospis, po aktywność fizyczną. To podstawowe filary w walce ze zbędnymi kilogramami.

Regularność to podstawa zdrowej diety

Nawet najbardziej heroiczna, pełna idei postawa, nie przyniesie efektów, jeśli przyjmowana będzie epizodycznie. Jeżeli dwa razy w miesiącu wstaniesz o 4 rano, żeby pobiegać, poza satysfakcją nie osiągniesz wymiernych efektów. Zdecydowanie lepszRegularność to podstawa zdrowej dietye są nawet krótkie, systematyczne treningi – zwiększają naszą kondycję, budują przyzwyczajenie i pozwalają na wypracowanie lepszej formy treningowej, która z kolei pomoże nam zwiększać intensywność ćwiczeń. Podobni jest z dietą – kilka dni serwowania sobie głodowych racji żywieniowych jedynie spowolni nasz metabolizm, regularność  w spożywaniu niewielkich, zbilansowanych posiłków, przyjmowanych w stałych odstępach czasu, pozwoli nam obkurczyć żołądek i przyspieszy przemianę materii.

Planowanie posiłków – dlaczego jest aż tak ważne?

Wystarczy jeden nieprzewidziany epizod w ciągu dnia, żeby zachwiać regularnościom posiłków. Jeżeli zaśpisz rano, zostaniesz dłużej na spotkaniu lub utkniesz w korku, opóźnienie w przyjęciu posiłku skutkować może dokuczliwym uczuciem głodu, który natychmiast będziesz chciał zaspokoić. Jeżeli nie zaplanujesz sobie wcześniej posiłków i nie znajdziesz pod ręką zdrowej przekąski, najłatwiej będzie sięgnąć po kaloryczne, wszędzie dostępne smakołyki. Nie warto niweczyć w ten sposób trudu włożonego w walkę o sylwetkę – dlatego w weekend poświęć czas na przygotowanie jadłospisu na najbliższy tydzień i zaopatrz się w zdrowe składniki na cały tydzień.

Pij dużo wody

Wody pij dużo, ale małymi łyczkami. Pomoże Ci to zaspokoić pragnienie i wyrobić sobie nawyk częstego sięgania po ten życiodajny płyn. Woda zapełnia żołądek, częściowo niweluje uczucie głodu, pomaga oczyścić organizm z toksyn i pozytywnie wpływa na cały organizm.

Wzmożony wysiłek fizyczny – czy przyniesie szybsze efekty?

Oczywiście rola wysiłku fizycznego w walce o piękną sylwetkę jest nieoceniona, jednak i tu nie warto działać bez planu. Zbyt intensywne ćwiczenia, na wykonywanie których nasze ciało nie jest przygotowane mogą narobić więcej szkody niż pożytku. Do ćwiczeń podejdźmy z głową, stopniowo zwiększając ich ilość i trudność. Połączenie zdrowej diety z odpowiednią dawką ruchu z pewnością przyspieszy efekty.

5 posiłków dziennie – prawda czy mit?

Kiedy dostarczamy or5 posiłków dziennie - prawda czy mit?ganizmowi zdrowe, regularne posiłki zapobiegamy skokom glukozy we krwi, przyspieszamy metabolizm, unikamy napadów głodu, podczas których konsumujemy wszystko, co wpadnie nam w ręce oraz dajemy sobie czas na strawienie posiłków. Warto jednak obserwować swój organizm – w niektórych przypadkach zasada 5 posiłków dziennie nie przynosi pożądanych efektów. Warto wtedy skonsultować się z dietetykiem i opracować indywidualny plan działania.

Chwila przyjemności – czy cheat day ma znaczenie?

Cheat day, czyli dzień, w którym możemy sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa jest niezwykle istotny, kiedy przechodzimy na dietę odchudzającą. Nieustanne trzymanie się zasad, bez możliwości pozwolenia sobie na małe odstępstwa może okazać się dla niektórych nie do przebrnięcia. Wyznaczenie cheat day ułatwia zachowanie równowagi pomiędzy zdrowym trybem życia, a smakowaniem ulubionych potraw nawet, jeśli posiadają wątpliwe walory odżywcze. Pamiętajmy jednak, że cheat day nie może polegać na objadaniu się przez cały dzień wszystkimi „zakazanymi” produktami – łatwo wtedy o niestrawność, a znacznie trudniej o powrót do regularnego trybu odżywiania.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here